måndag 6 februari 2012

Jul i Sverige

Bättre sent än aldrig...

I december åkte vi till Sverige för att fira jul, spännande! Jag hjälpte mormor och morfar att klä granen med massor av röda kulor. Jag hängde alla längst ner, tyckte det blev finast så. 

Av någon konstig anledning dök det upp en skäggig gubbe hos mormor och morfar på julafton. Han kallade sig för "Tomten"  och frågade om där fanns några snälla barn, så jag sa "nej nej nej nej" för att han skulle gå igen, men han verkade inte förstå vinken. Sen försökte ha ge mig massor med paket, men jag ville INTE ha något från honom. Det var dock inte förrän jag började vinka och ropa "bye bye bye bye" som han äntligen gick därifrån. Skönt, slapp vi honom. Fast mamma säger att han kommer tillbaks nästa år igen, typiskt. Får väl hitta på något nytt sätt att skrämma iväg honom till dess..

Vem behöver skäggiga gamla tomtar när det finns söta små tomtenissar som jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar